DMI’s smalltalk disruption fejler!!

Sikke da et vejr, hva!' ?
Ja, det er godt lidt fesent hva'.....
Tjooh, men i onsdags var det da til gengæld ret fint ikk'....

Klassikerne af smalltalk og ligegyldighedernes oldies but goodies. Alle kan synge med!

Og selvom Jarnvig & Co har forsøgt at disrupte smalltalk scenen med deres vejr-app, så har de ikke rigtigt formået at skabe opklaring.

 

 

Og det er måske godt det samme. For jeg tænker ikke at hverken mere eller bedre information om vejret gør forskellen.

Når talen falder på salg og forretning, så tager det sjældent mere end 4 sekunder, før der er sat fede streger under ”relationer er absolut vigtigst!”... ”know, like, trust, buy” osv osv
Men hvilke relationer? Hvilken grad af know, like eller trust?

 

 

Mød Kalina

I det daglige har vi en tendens til at fedtspille på sikker grund. Så færrest muligt måtte vælge os fra, stødes af os og så vi ikke bliver sat af det sociale hold, før spillet starter.
Men det er oftest på bekostning af substans.

En TED Talk ledte mig forbi Kalina Silverman. Hun har taget det mest simple, støvet det af og endda skåret det ud i pap(kort) for os...

Gør dig selv, dit netværk, dine kunder og omgangskreds den tjeneste at bringe noget mere værdi og dybde til torvs og kig forbi Kalina's hjemmeside :

http://www.makebigtalk.com/

..

.....

PS : Skulle du nu insistere på at vejret er det sikre valg, så har Wall Street Journal lavet "The WSJ Cheat Sheet to Weather Small Talk" til dig 😉